20 دقیقه ایروبیک چربیسوزی ولاغری

تعداد بازدید
00
جمعه 01 مهر 1401
باشگاه خونگی

باشگاه خونگی

38 کاربر

فرض کنید در حال تمرین هستید دارید عرق می‌کنید، سرسختانه نفس می‌کشید، قلبتان تند می‌زند، خون در رگ‌هایتان در جریان است تا اکسیژن را به عضله‌هایتان برساند و شما می‌توانید به این تمرین بیش از چند دقیقه ادامه ‌دهید این ایروبیک است در دایره لغات باشگاه‌های ورزشی به آن کاردیو هم می‌گویند ورزش هوازی به ورزشی گفته می‌شود که بیش‌ از چند دقیقه ادامه داشته باشد و در آن، قلب و ریه‌ها و ماهیچه‌ها دائم فعالیت کنند چطورسلامتیتناسب اندام ایران‌تلنت ورزش ایروبیک چطور به سلامت بدن کمک می‌کند؟ از تقویت قلب تا چربی‌سوزی انوشه نوروزی به‌روزرسانی شهریور 1400 14 دقیقه تناسب اندامورزش ایروبیک چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ ایروبیک به ورزش های هوازی گفته می‌شود این ورزش فواید فراوانی دارد از بهبود عملکرد قلب تا کاهش فشار خون و افزایش قدرت ذهنی، با انجام تمرین ایروبیک امکان‌پذیر است تمام افراد، با هر سطح توانایی بدنی و سنی که باشند، می‌توانند از این ورزش‌ها‌ برای حفظ و بهبود سلامتی خود استفاده کنند بسیاری از افراد از ایروبیک برای لاغری و چربی سوزی هم استفاده می‌کنند در این مقاله، به نقل از کارشناسان معتبر دنیا، به‌طور کامل توضیح می‌دهیم که ورزش ایروبیک چه فوایدی دارد، در زمان تمرین ایروبیک چه اتفاقی در بدنتان می‌افتد، برای دستیابی به فواید این ورزش چقدر باید تمرین کنید و چگونه تغییرات خود را بررسی کنید با ما همراه باشید راهنمای مطالعه نمایش حتما بخوانید 9 ورزش هوازی مؤثر برای کسانی که از دویدن متنفرند بهترین ورزش‌های هوازی برای افرادی که زانودرد دارند ورزش هوازی در خانه؛ چند ورزشی که به سادگی می‌توان در منزل انجام داد ورزش ایروبیک چیست؟ فرض کنید در حال تمرین هستید دارید عرق می‌کنید، سرسختانه نفس می‌کشید، قلبتان تند می‌زند، خون در رگ‌هایتان در جریان است تا اکسیژن را به عضله‌هایتان برساند و شما می‌توانید به این تمرین بیش از چند دقیقه ادامه ‌دهید این ایروبیک است در دایره لغات باشگاه‌های ورزشی به آن کاردیو هم می‌گویند ورزش هوازی به ورزشی گفته می‌شود که بیش‌ از چند دقیقه ادامه داشته باشد و در آن، قلب و ریه‌ها و ماهیچه‌ها دائم فعالیت کنند حتما بخوانید ورزش هوازی چیست و چه تاثیری بر بدن ما دارد؟ تفاوت ورزش‌های هوازی و غیرهوازی چیست؟ تفاوت ورزش‌های هوازی و غیرهوازی همان طور که پیش از این گفتیم، ورزش هوازی به تمرین‌هایی گفته می‌شود که ضربان قلب و تنفس شما را افزایش بدهند؛ اما نه تا حدی که دیگر نتوانید تمرین را بیش از چند دقیقه ادامه دهید ایروبیک یعنی همراه هوا ؛ بنابراین ورزش غیرهوازی به ورزشی گفته می‌شود که بعد از چند دقیقه، نفس کم می‌آورید مانند زمان‌هایی که برای افزایش مقاومت بدن، وزنه بلند می‌کنید یا از تعداد زیادی پله بالا می‌روید شنا، ایروبیک در آب، دوچرخه سواری، پیاده روی، کوهنوردی، بالارفتن از پله برای اینکه تمرین سنگین‌تری به حساب بیاید، دوتایکی بالا بروید ، کیک بوکسینگ، تمام ورزش‌هایی که با دستگاه کاردیو انجام می‌شود و خیلی تمرین‌های دیگر، نمونه‌های از ورزش ایروبیک هستند این تمرین‌ها نباید به‌صورت سنگین انجام شوند، چون در این صورت به ورزش غیرهوازی تبدیل می‌شوند؛ مثلا دوچرخه‌سواری در شیب تند در این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرد و در عوض، دوچرخه‌سواری تفریحی با سرعت 9 تا 13 کیلومتر در ساعت تمرین هوازی محسوب می‌شود شدتی که در انجام ورزش به کار می‌گیرید تعیین می‌کند که آن ورزش جزو تمرین‌های ایروبیک به حساب می‌آید یا خیر توضیحات اولیه درباره ورزش ایروبیک ورزش ایروبیک گاهی به‌نام کاردیو Cardio شناخته می‌شود ورزشی که نیازمند آن است تا خون حاوی اکسیژن را از قلب به عضلاتِ در حال فعالیت برساند؛ ورزش ایروبیک ضربان قلب و تنفس را افزایش می‌دهد آن هم به صورتی که توالی آن تا پایان تمرین حفظ ‌شود در مقابل، تمرین‌های غیرهوازی باعث می‌شوند سریع نفس کم بیاورید مثل دوی سرعتی یا وزنه‌برداری سنگین ؛ دستگاه‌های کاردیو، دویدن، شنا، پیاده‌روی، کوهنوردی، کلاس ایروبیک، اسکی صحرانوردی و کیک‌بوکس از نمونه‌ ورزش‌های هوازی‌اند البته ایروبیک انواع مختلف دیگری هم دارد ؛ اگر تمرین‌های ایروبیک در سطح سنگین و با فشار زیاد انجام شوند، به تمرینی غیرهوازی تبدیل می‌شوند؛ ایروبیک نه‌تنها به تناسب اندام کمک می‌کند، برای سلامت جسم و سلامت روان نیز مفید است

دیگر ویدیو و موزیک های : باشگاه خونگی