CAR WORLD

آپولو گامپرت S وحشت در پیست های مسابقه

نمایشگاه ژنو 2013 با آنکه سال 2012 میلادی گامپرت در آستانه ورشکستگی کامل قرار داشت اما ظاهرا مدیران آلمانی این کمپانی چنان سرمایه ای به شرکتشان سرازیر کرده اند که نه تنها فعالیت های آن بعد از معرفی مدل هایی مانند آپولوR و همچنین آپولو Enraged محدود نشد بلکه دوباره دست به دامان آخرین عضو سری آپولو شدند و با یک بروز رسانی مختصر آنرا به عنوان مدل 2013 معرفی کردند

اگر از هواداران گامپرت باشید حتما به خاطر دارید که سال گذشته میلادی چه اتفاقی بدی برای آپولوS افتاد؛ وقتی Tony Gilham پشت فرمان این خودرو در حاشیه فستیوال GoodWood انگلستان نشست و با سرعت حدودی 130 کیلومتر برساعت از مسیرش منحرف شد و تصادف کرد، یکروز کامل رژه سوپرکارزها را در گودوود به تعویق انداخت و سروصدای خیلی ها را درآورد اما هرچه بود گذشت و حالا مدل 2013 این سوپر اسپرت برای فروش آماده شده است

پیشرانه آپولوS یک موتور V8 به حجم دقیق 4163cc بوده که می تواند 750 اسب بخار قدرت در دور 6000 و همچنین 900 نیوتن متر گشتاور را در دور 4000 در اختیار چرخ های عقبی خود قرار دهد تا بدین ترتیب صفر تا 100 را در 29 ثانیه و صفر تا 200 را نیز در 88 ثانیه طی کند

برای گیربکس مشتریان سه انتخاب دارند؛ یکی گیربکس شش سرعته دستی، دیگری شش سرعته ترتیبی و سومی هم گیربکس اتومات با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان شاسی آپولوS از ترکیب فیبرکربنکولار، بدنه آن از ترکیب فیبرکربنآلومینیوم و نهایتا کیت بدنه آن نیز تماما از فیبرکربن ساخته شده است برای متوقف کردن این خودرو که رینگ های 19 اینچی یا 20 اینچ سفارشی دارد از دیسک های ترمز 378 میلیمتری با کالیبرهای شش پیستونه استفاده شده؛ سیستم تنظیم ارتفاع تعلیق، اسپویلر بزرگ کربنی عقب، تعلیق دوجناغی در هر دو محور، فرمانی که برای دسترسی بهتر به کابین قابلیت جداشدن را داشته و LEDهای مخصوص روز مهم ترین مشخصه های آپولوS خواهند بود